چکیده :

هدف از انجام این تحقیق، تحلیل تأثیر فنآوري اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان میباشد. جامعه آماري این تحقیق شامل 368 نفر از کارکنان شرکت توزیـع بـرق منطقـهاي غـرب اسـتان کرمانشـاه اسـت کـه از بـین آنهـا 188 نفـر بهصورت تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران بهعنوان نمونه در نیمه دوم سال 1391 انتخاب شـدند. ایـن پـژوهش از نـوع همبسـتگی اسـت. جهـت جمـعآوري دادههـا، از پرسـشنامـه فـنآوري اطلاعـات مـارتینز لـورنز و همکـاران (2004)؛ پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع شییه و ویو (2002) و پرسشنامه عملکرد سـازمانی کـه توسـط محققـان سـاخته شـده بـود، استفاده شد. بررسی پرسش نامهها حاکی از آن بود که ابزارهاي اندازهگیري، از روایـی محتـوایی و پایـایی خـوبی برخـوردار هستند. توسط نرم افـزار SPSS و LISREL دادههـاي تحقیـق مـورد تجزیـه و تحلیـل واقـع شـدند. نتـایج حاصـل از تحلیـل رگرسیون خطی و گام به گام در سطح 95% نشان داد که فنآوري اطلاعات با متغیرهاي مـدیریت کیفیـت جـامع و عملکـرد سازمانی و مدیریت کیفیت جامع با عملکرد سازمانی رابطه مثبت و معنیداري دارند. از سوي دیگر نتایج بررسیهـا نشـان داد که مدیریت کیفیت جامع در تأثیرگذاري فنآوري اطلاعات بر عملکرد سازمانی داراي نقش میانجی میباشد. هـم چنـین در این تحقیق جهت آزمون مدل مفهومی تحقیق از مدل معادلات ساختاري استفاده شد که نتایج حاکی از برازش مطلـوب مـدل بود و به همین دلیل بهعنوان مدل تجربی ارایه شده است

کلید واژگان :

فنآوري اطلاعات، مدیریت کیفیت جامع، عملکرد سازمان، مدل معادلات ساختاري



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک