ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﻬﻤﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺳﻨﺪ ﻣﻠﻲ ﺁﻣﻮﺯ ﺵ ﻭﭘﺮﻭﺭﺵ، ﺑ ﻪﻭﻳﮋﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﺣﺖ ﺣﺮﻓـ ﻪﺍﻱ، ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺖ، ﺗﺪﻭﻳـﻦ ﺍﻟﮕﻮ ﻳﺎ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ ﺑـﻮﺩ. ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺭﻙ ﻭ ﺗﺒﻴﻴﻦ ﺍﻗﺘﺼـﺎﺩﻱ ﻣﻔﺎﻫﻴـﻢ ﻛﻠـﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻓﻨ ﻰﻭﺣﺮﻓ ﻪﺍﻯ، ﺑﺎ ﭘﻴﺸـﻴﻨ ﻪﺍﻱ ﻃﻮﻻﻧـﻲ، ﻛﻪ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﺩﻫﺔ ﺍﺧﻴـﺮ ﺩﭼﺎﺭ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻭ ﺗﺤﻮﻻﺕ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺗﺪﻭﻳﻦ ﺍﻳﻦ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ ﺭﺍ ﺿﺮﻭﺭﻱ ﻣ ﻲﻧﻤﻮﺩ. ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﭘﮋﻭﻫﺸﻲ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺗﻬﻴﻪ ﻭ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﺍﺻﻮﻝ، ﻣﺒﺎﻧﻰ ﻭ ﺍﻟﮕﻮﻯ ﻧﻈﺮﻯ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻓﻨ ﻲﻭﺣﺮﻓ ﻪﺍﻱ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪ. ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﭘﺮﺳﺶ ﺍﺻﻠﻰ ﻛﻪ: ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﻳﻚ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ ﺑﻪ ﭼﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮﻱ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﻛﺮﺩ ﻭ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺁ ﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺳـﺎﺯﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩ؟ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺑﻴﺎﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﻳﻚ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﻧﻈﺮﻱ ﺍﺯ ﭼﻪ ﺍﻟﮕﻮﻳﻲ ﺗﺒﻌﻴﺖ ﻣ ﻲﻛﻨﺪ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﭼﻪ ﻣﺆﻟﻔ ﻪﻫﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ؟ ﺍﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﺍﺳﻨﺎﺩﻱ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻠﻰ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻭ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﺍﻧﺠﺎ ﻡﺷﺪﻩ، ﺍﺟﺮﺍ ﮔﺮﺩﻳﺪ. ﺭﻭﺵ ﭘﮋﻭﻫـﺶ ﻛﻴﻔﻰ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻫﺪﻑ، می ﺗـﻮﺍﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﭘﮋﻭﻫ ﺶﻫﺎﻱ ﺑﻨﻴﺎﺩﻱ ﻗﻠﻤﺪﺍﺩ ﻛﺮﺩ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻣﻨﺠـﺮ ﺑـﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺍﻟﮕﻮﻳﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﺪﻭﻳـﻦ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﻧﻈﺮﻯ ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻓﻨ ﻲﻭﺣﺮﻓـ ﻪﺍﻱ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺍﻱ 7 ﻣﻮﻟﻔﺔ ﺍﺻﻠﻰ ﺷـﺎﻣﻞ ﻓﻠﺴﻔﻪ، ﺍﺻﻮﻝ ﻭ ﻗﻮﺍﻋﺪ، ﺳـﻴﺮ ﺗﺎﺭﻳﺨﻰ، ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ، ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻣﺤﻴﻄﻲ، ﻧﻘﺎﻁ ﻗﻮﺕ ﻭ ﺿﻌﻒ و نهایتا ﺭﻭﻳﻜﺮﺩﻫﺎﻯ ﺍﺟﺮﺍﻯ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻓﻨ ﻲﻭﺣﺮﻓ ﻪﺍﻱ ﺍﺳـﺖ. ﻣﻘﺎﻟﺔ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﺍﺳـﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻭ ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﺍﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻧﮕﺎﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
کلید واژگان :چارچوب مفهومی، الگوی نظری، آموزش فنی و حرفه ای، فلسفه، اصول، عناصر مفهومی
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک