با وجود توليد و صادرات گسترده محصول زعفران ايران، ميتوان گفت هيچ برند قدرتمند و معتبري در بازار جهاني از زعفران ايران مشاهده نميشود. به عبارت ديگر نبود برندهاي قدرتمند از زعفران ايران در بازارهاي جهاني باعث شده تقريباً هيچ نامي از ايران در اين زمينه وجود نداشته باشد. از این رو آگاهي از اهميت و جايگاه برندسازي براي محصولات صادراتي مانند زعفران و همچنين راهكارهايي كه برندهاي برتر براي حضور و بقا در بازار جهاني از آن بهره ميبرند ميتواند در اين راستا راهگشا باشد. اين مطالعه، با بررسی مبانی نظری، مطالعات تطبيقي و استفاده از نظرات خبرگان صنعت زعفران کشور به¬وسیله مصاحبه عمیق و پرسشنامه به بررسي چالشهای پیش روی این صنعت پرداخته و با استفاده از ماتریس SWOT راهبردها و برنامههای عملیاتی را جهت برندسازی در این صنعت ارائه داده است. نتایج تحقیق نشان میدهد صنعت از نظر برندسازی وضعیت مناسبی ندارد و دارای نقاط ضعف و تهدیدهای فراوانی است. به همین منظور چهار دسته اصلی راهبُرد به منظور توسعه برندسازی در این صنعت ارائه شده که بهکارگیری آنها میتواند تضمینکننده بهبود وضعیت صنعت باشد.
کلید واژگان :برندسازی، بستهبندی، نشان جغرافیایی، صادرات، راهبرد.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک