دراین مقاله هدف بررسی تأثیر کسب و کار الکترونیکی بر عملکرد زنجیره تأمین کسب و کارهای کوچک و متوسط تولید مواد غذایی است. بدین منظور بر اساس پژوهش های قبلی انجام شده و مطالعه ادبیات مرتبط با موضوع، اقدام به شناسایی مدل اولیه تأثیر کسب وکار الکترونیکی بر عملکرد زنجیره تأمین شده است. مزیت استراتژیک، مزیت اطلاعاتی و مزیت معاملاتی، به عنوان مؤلفه های تشکیل دهنده مدل پیشنهادی در نظر گرفته شده و شاخصهای مرتبط با هریک نیز شناسایی و تعیین شده اند. در ادامه با استفاده از ابزار پرسشنامه طراحی شده برمبنای مدل مذکور نسبت به جمعآوری نظرات صاحبان کسب وکارهای کوچک و متوسط اقدام شده و انواع شاخص های مرتبط با هر یک از مؤلفه ها و ارتباطات آنها با متغیر زنجیره تأمین مورد ارزیابی قرار گرفته است. در نهایت با استفاده از نتایج حاصل از تحلیل معادلات ساختاری و آزمون فرضیه ها مدل نهایی و شاخص های اثرگذار شناسایی شدند. نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان می دهد پیادهسازی کسب و کار الکترونیکی بر عملکرد زنجیره تأمین دارای اثر معنادار می باشد. این اثر معنادار مؤید این نکته می باشد که پیاده سازی کسب و کار الکترونیکی در شرکت های کوچک ومتوسط تولیدی مواد غذایی می تواند منشا ارتقاء عملکرد و قابلیت های زنجیره تأمین باشد.
کلید واژگان :کسب و کار الکترونیکی، زنجیره تأمین، عملکرد زنجیره تأمین، مدل SCORE
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک