هدف اين پژوش بررسي ميزان اثربخشي بازي رايانه اي جمع اعداد در يادگيري و يادداري درس رياضي اول ابتدايي بود. براي رسيدن به اين هدف از روش شبه آزمايشي و از طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل استفاده شد. جامعه اين پژوهش تمامي دانش آموزان اول ابتدايي پسر شهرستان ورزقان و نمونه آن 30 نفر از اين جامعه بود كه از طريق نمونه گيري خوشه اي انتخاب شدند و در دو گروه گواه و آزمايشي قرار گرفتند. براي هر دو گروه پيش آزمون، پس آزمون و آزمون يادداري اجرا شد. آموزش براي گروه گواه از طريق روش مرسوم و براي گروه آزمايشي از طريق بازي رايانه اي جمع اعداد ارائه شد. براي تحليل داده ها در بخش آمار توصيفي، شاخص هايي نظير ميانگين و انحراف استاندارد نمرات، مورد استفاده قرار گرفت. و در بخش آمار استتنباطي و براي بررسي فرضيه پژوهش از آزمون تحليل كوواريانس بهره گرفته شد. نتايج بدست آمده نشان دادند كه تفاوت ميان نمرات يادگيري و يادداري گروه كنترل و آزمايشي در سطح آلفاي 0.05 معني دار مي باشد.
کلید واژگان :بازي، بازي رايانه اي، بازي رايانه اي آموزشي.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 3145252514697749
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI با 4>IF>
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه روانشناسي تربيتي ، دانشگاه علامه طباطبایی، سال نهم، شماره 28
- IF مجله :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1394/10/21 18:42:26
- ثبت کننده : حجت دهقانزاده
- تعداد بازدید : 261
- تعداد فروش : 1