چکیده :

این پژوهش الگوی تحلیل مسیر روابط بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری با یادگیری ریاضی دانش¬آموزان متوسطه آمل بود .روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 2950 نفر از دانش¬آموزان متوسطه¬ی دوم و سوم ریاضی فیزیک شهرستان آمل بود. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران تعداد 339 نفر دانش¬آموز به روش نمونه¬گیری خوشه¬ای چندمرحله¬ای انتخاب گردید که پرسشنامه¬ برگشتی از تعداد 333 نفر قابل تحلیل بود. ابزار پژوهش، بخشی از پرسشنامه¬ی راهبردهای انگیزش برای یادگیری پینتریچ و همکاران شامل راهبردهای مدیریت منابع یادگیری بود. داده¬ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر تحلیل شد. یافته¬ها نشان داد بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری با یادگیری ریاضی دانش¬آموزان در سطح اطمینان 99 درصد رابطه معنی¬داری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل مسیر نشان داد که تنظیم تلاش، کمک¬طلبی و یادگیری از همدرسان از طریق متغیر مدیریت زمان و مکان مطالعه بر یادگیری ریاضی دانش¬آموزان اثر غیر مستقیم می‌گذارد ولی مدیریت زمان و مکان مطالعه بر یادگیری ریاضی دانش-آموزان اثر مستقیم می‌گذارد.

کلید واژگان :

راهبردهای مدیریت منابع یادگیری، مدیریت زمان و مکان مطالعه، یادگیری ریاضی، دانش¬آموزان



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک