چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
به باور «مظاهر مصفّا»، طولانىترین و متکلّفترین ردیفها در شعر سنایى آمده است و کسانى که از سابقه اینگونه ردیفها در شعر سنایى آگاهند؛ از ردیفهاى خاقانى تعجّب نخواهند کرد. از آنجا که خاقانى از میان متأخّرین عصر خویش تنها به سنایى باور دارد، آیا مىتوان با ترتیب دادن مقایسه میان ردیفهاى این دو شاعر، تأثّر خاقانى از سنایى در عرصه موسیقى کنارى شعر را نیز نشان داد؟ نوشته حاضر در حد توان در روشنگرى این مهّم کوشیده است.
کلید واژگان :موسیقى شعر؛ موسیقى کنارى؛ غزل؛ ردیف؛ تکرار
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک