چکیده :

موضوع ادراك از ريسك، يك ساختار روانشناختي مؤثر در بازاريابي بـوده، مفهـوم آن در بازاريابي مرتبط با نتايج منفي احتمالي ناشي از خريد نادرست اسـت. در ايـن پـژوهش بـراي بررسي موضوع ادراك از ريسك صاحبان خودرو از روش پرداخت الكترونيك بهاي سوخت سعي شده است با استفاده از روش تحليل محتواي آنتروپي شانون و انجام مصاحبه بـا بيسـت تـن از خبرگان و متخصصان مرتبط با پروژه پرداخت الكترونيك بهـاي سـوخت در چـارچوب بررسـي ميداني و طرح سئوالهاي باز، به بررسي ابعاد مختلف ادراك از ريسك و ميزان اهميـت هريـك در پذيرش و استفاده از خدمت يادشده پرداخته شود. بدينمنظور از مدل تركيبي ادراك ريسـك پيتر و تارپي (ريسكهاي فيزيكي، عملكرد، روانجامعهشناختي، مالي و اتلاف وقت) بـهمنزلـهي مدل اوليه استفاده شد. بر اين اساس، خبرگان ضـمن تأئيـد چـارچوب كلـي مـدل، حـذف بعـد روانشناختي و افزودن ابعاد ريسك امنيت و حفظ اسرار به آن، ريسكهـاي مـالي و عملكـرد را داراي بيشترين اهميت ارزيابي كرده، ابعاد اتـلاف وقـت، حفـظ اسـرار، امنيـت و فيزيكـي را در رتبههاي بعدي قرار دادند.

کلید واژگان :

ادراك از ريسك، بازاريابي خدمات بانكي، پرداخت الكترونيكي



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک