چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر جامعة برند در ويژگی های برند است. مدل اين پژوهش با استفاده از متغیرهای شناسايی و تعیین هويت جامعة برند، تعهد به جامعة برند، شناسايی و تعیین هويت برند، تعهد به برند، دلبستگی به برند و شباهت جامعه برند شكل - گرفته است. روش شناسی اين پژوهش از نظر هدف، کاربردی و برحسب روش پژوهشی همبستگی است که با به کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمايشی، داده های مورد نیاز، به روش تصادفی ساده، از بین 180 عضو باشگاه مشتريان شعب بانک ملت شهرستان يزد جمع آوری شده است. برای بررسی تأيید روابط بین متغیرها و عوامل از تحلیل عاملی تأيیدی و تكنیک PLS - که فن مدلسازی مسیر واريانس محور است و امكان بررسی نظريه و سنجهها را به طور همزمان و بررسی متغیر تعديلگر فراهم میسازد استفاده شده و همچنین با استفاده از آزمون - سبل فرض نقش میانجی متغیرها بررسی شده است. نتايج پژوهش نشان می دهد که شناسايی و تعیین هويت جامعة برند با شناسايی و تعیین هويت برند رابطة معناداری دارد و همچنین در تعهد به جامعة برند تأثیر مستقیم داشته و ارتباط بین شناسايی و تعیین هويت برند و تعهد به برند نیز مورد تأيید است . طبق يافته های پژوهش، تعهد به جامعة برند و شناسايی و تعیین هويت برند، هردو از طريق دلبستگی به برند بر تعهد به برند اثر میگذارند.

کلید واژگان :

تعهد به برند، تعهد به جامعة برند، دلبستگی به برند، شناسایی و تعیین هویت برند، شناسایی و تعیین هویت جامعة برند



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک