این مطالعه در جستجوی دستیابی به دو هدف عمده میباشد. هدف اول، ارائه الگوی انتخاب دفتر خدمات مسافرتی با تمرکز بر تورهای تفریحی میباشد. هدف دوم مطالعه، مقایسه مهمترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی (جنسیت، وضعیت، تأهل، سن، تحصیلات، شغل و درآمد) میباشد. یافتهها در مورد هدف نخست با استعانت از روش نمونهگیری خوشهای بین مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین دریافت 98% از پرسشنامههای توزیع شده ذیربط در میان گردشگران داخلی، با استفاده از روش آماری تحلیل عاملی و آزمون فریدمن بیانگر آن است که یکی از اقدامات لازم در بسیاری از سازمان ها، کاهش تعداد کارکنان جهت باز سازی فعالیت های کسب و کار می باشد. کاهش نیروی کار از سال 1980 تدریجاً برای سازمانهایی که برای بقا تلاش میکنند امری پر طرفدار شده است. کاهش نیروی کار به میزان زیادی به کارکنان آسیب وارد میکند. از بین رفتن اعتماد کارکنان بدین معناست که افراد باقیمانده تحمل ماندن در سازمان را برای مدت زمان بیشتری ندارند و بدنبال روشهایی برای ترک سازمان میباشند در نتیجه پس از کاهش نیروی کار توسعه عملیات استراتژیک منابع انسانی برای ایجاد انگیزه و حفظ سرمایه انسانی برای شرکتها و نیز مزیت رقابتی امری حیاتی بشمار میآید. این مطالعه از دید دو مفهوم روانشناسی "رضایت شغلی" و "تعهد مستمر" عوامل مهمی را که بر تعهد کارکنان باقیمانده در شرکت های تولید کننده مواد شوینده تأثیرگذار است را بررسی میکند. این عوامل برای طراحی عملیات منابع انسانی برای سازمانهایی که دارای کاهش نیروی کار هستند، ضروری میباشد. همچنین این یک مطالعه کمی و کیفی است. نتایج حاکی از آن است که سلامت شخص و زندگی یا روابط خانوادگی؛ حقوق و مزایا و ماهیت کار بر تعهد مستمر کارکنان تأثیر قابل ملاحظهای دارد. این نتایج برای مدیریت منابع انسانی و محققین، مفاهیم ضمنی مهمی را جهت ملحوظ نمودن یا استفاده دارد.
کلید واژگان :گردشگران داخلی، الگو، انتخاب، دفتر خدمات مسافرتی، تور تفریحی، شهر تهران.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک