چکیده :

با توجه به اين كه منابع و كانال هاي اطلاعاتي نقش بسيار مهمي را در فرآيند تصميم گيري گردشگران در مراحل گوناگون سفر ايفا مي كند، لذا مقاله حاضر ضمن مروري بر ادبيات در قدم نخست، اقدام به شناسايي منابع و كانال هاي اطلاعاتي مورد استفاده گردشگران در مرحله قبل از عزيمت به سفر ، از طريق توزيع 98 پرسشنامه نمود. سپس در قدم بعدي، 480 پرسشنامه ميان گردشگران در مرحله پس از سفر توزيع شد. در ادامه ضمن تلخيص اطلاعات مربوط به ويژگي هاي شخصي، ويژگي هاي سفر و ويژگي هاي موقعيتي، اقدام به انجام تحليل هاي لازم در رابطه با ارتباط منابع و كانال هاي اطلاعاتي با هر يك از ويژگي هاي فوق و همچنين بررسي وجود تفاوت معني دار بين استفاده از منابع و كانال هاي اطلاعاتي در مراحل قبل و پس از سفر با استعانت و آزمون هاي خي دو و ويلكاكسون گرديد.يافته ها بيانگر آن است كه در مرحله SPSS از نرم افزار قبل از سفر دوستان و بستگان و در مرحله پس از سفر مراكز اطلاع رساني مهمترين منبع اطلاعاتي مي باشند. همچنين مهمترين كانال اطلاعاتي در مرحله قبل و پس از سفر اينترنت مي باشد. در هنگام برنامه ريزي سفر اينترنت مهمترين كانال اطلاعاتي براي هر دو جنسيت مذكر و مؤنث است.

کلید واژگان :

انگیزۀ سفر، محدودیت های سفر، شهر شیراز.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک