چکیده :

این مقاله بر آن است تا به نقش مدیریت دانش در سازمانها، به ویژه کتابخانه هـا، و تـأثیر آن در بهبود روند کاري آنها بپردازد. هدف اصلی از مدیریت دانش در یک سازمان تبدیل دانـش ضمنی کارکنان، بهعنوان منبعی مهم در تصمیم گیري و اقدام عملی، به دانش صریح ومدون براي رسیدن به اهداف آن است. به هر میزان که میان تواناییها، درك، قوه شناخت و اطلاعـات انـسان ارتباط نزدیکتري برقرار شود، میتوان به تولید دانش اثـربخش تـر و کـاربردي تـرامیـدوار بـود. امروزه سازمانها نباید تنها منبع مالی را سرمایه هاي خود بدانند بلکه دانش کارکنان یک سـازمان، از مهمترین سرمایه هاي آن به شمار میآید که انتظار میرود مدیریت یک سازمان به نحو شایسته و مطلوبی در این زمینه سرمایه گذاري کند.

کلید واژگان :

اثربخشی مدیریت دانش؛ دانش سازمانی؛ کتابخانه ها



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک