ﻫﺪف پژوهش ﺣﺎﺿﺮ، ارزیابی سیاستهای توسعه سرمایه انسانی در دانشکدههای علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوهی گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعهی آماری شامل کلیّه کارشناسان دانشکدههای علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران میباشد، که تعداد آنها برابر با 163 نفر است؛ بنابراین، 142 کارشناس از این دانشکدهها از طریق نمونهگیری طبقهای متناسب انتخاب شدند. آنها پرسشنامه سیاستهای توسعه سرمایه انسانی لای ون (2007) را کامل کردند. برای روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی بهره گرفته شد. شاخصهای تحلیل عاملی نشان دادند که پرسشنامه برازش خوبی دارد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ (877/0) گرفته شد. دادهها با استفاده از آزمونهایتی تست تک نمونهای و آنوای یکطرفه تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که: 1) داﻧﺸﻜﺪه مدیریت در متغیر سیاستهای توسعه سرمایه انسانی دارای ﺑﻴﺸــﺘﺮﻳﻦ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ اﺳﺖ و داﻧﺸﻜﺪه اﻗﺘﺼﺎد دارای ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ میباشد. 2) بین دانشکدههای علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران ازلحاظ سیاستهای توسعه سرمایه انسانی و ابعاد تشکیلدهندهی آن (سیاستهای تأمین آموزش و توسعه، نظارت و راهنمایی مدیر و فرصتهای آموزش و توسعه) تفاوت معناداری مشاهده نشد.
کلید واژگان :آموزش و توسعه، نظارت و راهنمایی مدیر، فرصتهای آموزش و توسعه، دانشگاه تهران
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک