چکیده :

هدف تحقيق حاضر بررسي عوامل مؤثر بر ارتقاء سطح مهارت¬های ارتباطی فرماندهان با سربازان دوره آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا مي¬باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر فرماندهان گردان¬ها و گروهان¬های مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا مستقر در تهران می¬باشد که تعداد آن¬ها 82 نفر است که با توجه به محدود بودن جامعه آماری، از تمام شماری استفاده شده است. ابزار جمع¬آوری اطلاعات در این تحقیق مصاحبه و پرسش¬نامه¬ایی است که پس از سنجش روايي و پايايي آن در اختيار نمونه آماري قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات جمع-آوری شده از روش¬های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. بدین ترتیب که برای طبقه¬بندی، تلخیص و تفسیر داده¬ها از روش آمار توصیفی و برای آزمون فرضیه¬های تحقیق از روش آماری استنباطی (آزمون اسپیرمن، r پیرسون و رگرسیون گام به گام) استفاده شد. نتایج حاصل بیانگر عدم وجود همبستگی معنی¬دار بین ویژ¬گی¬های جمعیت شناختی و مهارت¬های ارتباطی فرماندهان با سربازان دوره آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا مستقر در تهران، و وجود همبستگی معنی دار بین عوامل فردی، سازمانی و محیطی و مهارت¬های ارتباطی فرماندهان با سربازان دوره آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا می¬باشد و هم¬چنین در گام اول تحلیل، عوامل فردی قادر است 28درصد و در گام دوم تحلیل عوامل محیطی به همراه عوامل سازمانی قادر هستند مجموعاً 35درصد از واریانس مهارت¬های ارتباطی فرماندهان با سربازان دوره آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا مستقر در تهران را پیش¬بینی کنند.

کلید واژگان :

مهارتهای ارتباطی، مهارت کلامی، مهارت شنود، مهارت بازخورد



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک