چکیده :

مسئله اساسی این پژوهش این است که کانال‏های تلگرامی «فارس‏پلاس» و «اصلاحات‏پرس» چه سیاست ارتباطی اتخاذ کرده‏اند و از چه نوع گفتمانی در پوشش اخبار انتخاباتی استفاده کرده‏اند. هدف این پژوهش، شناسایی عناصر تشکیل‏دهنده سیاست‏های ارتباطی و روش آن کیفی و تحلیل گفتمان انتقادی است و داده‏های گردآوری شده با استفاده از رویکرد فرکلاف توصیف، تفسیر و تبیین شده است. براساس یافته‏ های این پژوهش، این دو کانال همواره سیاست تقابل را در گفتمان سیاسی خود در نظر داشته‏ اند و باید‏ها و نبایدهای خود را بایدها و نبایدهای مردم تلقی کرده، ارزش‏ها و باورهای خود را همان ارزش‏ها و باورهای مردم دانسته‏ اند. براساس یافته‏ ها نقطه قوت اصلاح‏ طلبان در گفتمان آنها این است که اتاق فکر آنها با حضور متخصصان رسانه برگزار می‏شود و عملکرد منسجم‏ تری نسبت به اصولگرایان اتخاذ می‏ کنند. نکته حائز اهمیت این است که این پژوهش لزوم تدوین سیاست ارتباطی کلان در کشور را مشخص و چرایی تاکید یونسکو بر تدوین این سیاست‏ها را بیش از پیش آشکار می‏ کند تا رسانه ‏ها در چارچوب مشخصی فعالیت کنند و آسیب فعالیت‏ها آنها به دوش کشور و نظام تحمیل نشود.

کلید واژگان :

سیاست ارتباطی شبکه اجتماعی کانال تلگرام انتخابات و رسانه



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک