چکیده :

بازاریابی اجتماعی، مبنای پذیرش تئوری بازاریابی تجاری معاصر بوده و فعالیتی است برای غلبه بر مشکلات اجتماعی. مقاله حاضر به توسعه تئوری بازاریابی تجاری در سال های اخیر پرداخته و به تبیین بازاریابی اجتماعی، با هدف تعیین تفسیری جدید از بازاریابی اجتماعی می پردازد که تعابیر انجمن بازاریابی امریکا(AMA) و مؤسسه خبره بازاریابی (CIM) درخصوص تجارت را نیز در بر می گیرد. به منظور تعیین مشخصات و ویژگی های بازاریابی اجتماعی، از توسعه مفهوم بازاریابی اجتماعی در طول سی سال گذشته استفاده شده است. برای توسعه این مفاهیم، تحقیقات انجام شده زیادی مورد مطالعه قرار گرفت. تحقیقاتی که اصول اساسی سازگار با تعاریف پیشین بازاریابی را آشکار نمود. سرانجام نیز، تبیین تعریف جدید این مفهوم در غالب بخشی از یک تعریف گسترده از بازاریابی اجتماعی، معرفی شد.

کلید واژگان :

بازاریابی، بازاریابی اجتماعی، بازاریابی تجاری.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک