چکیده :

زندگي اجتماعی بر محور مشارکت با يكديگر در حال حركت است و اهميت مشارکت در روابط و پيوندهاي اجتماعي به گونه اي است كه مي توان آن را عنصر اساسي زندگي اجتماعي تلقي نمود كه زمينه همكاري و تعامل را در ابعاد مختلف گسترش مي دهد. مقاله ی حاضر گردشگری را به عنوان صنعتی خدماتی و انسان محور می داند که نقش سازنده ی مردم به منظور گسترش و توسعه ی آن با اهمیت تلقی می نماید. نتایج و یافته های پژوهش حاکی از آن است که نگاه به مردم در صنعت گردشگری باید از نگاهی مصرف گرایانه به نگاهی تولید کننده و عرضه کننده تبدیل شود؛ همچنین مردم در توسعه ی صنعت گردشگری باید وارد بخش تصمیم سازی و سیاستگذاری شوند تا خود را موظف به حضور در بخش اجرا بدانند و با مشکلات و موانع احتمالی مبارزه نمایند. از این روی با توجه به عناصر و عوامل مختلف توسعه ی صنعت گردشگری راهکارهای پیشنهادی به منظور افزایش مشارکت اجتماعی و مردمی به عنوان محور و شاخص توسعه ارائه شده است.

کلید واژگان :

مشارکت، گردشگری، پیوندهای اجتماعی، مردم، سیاستگذاری.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک