چکیده :

امروزه بسیاری از سازمان ها دستخوش تغییرند و هرگونه تغییر، نیازمند کارکنان و مدیرانی است که انطباق پذیر بوده و ا تغییرها سازکار شوند. در این میان تعامل اجتماعی به شیوه ای شایسته و ثمر بخش برای بیشتر مدیران و رهبران به عنوا عنصر کلیدی در مدیریت، اهمیت فزاینده ای دارد. رهبری یک سازمان برای انطباق با تغییرات و به منظور بقا و رشد در محیط های جدید ویژگی های خاصی را می طلبد. یکی از مهمترین خصیصه ها که می تواند به رهبران و مدیران در پاسخ به این تغییرات کمک نماید، هوش هیجانی است. هوش هیجانی سعی در تشریح و تفسیر جایگاه هیجان ها و احساسات در توانمندی های انسانی دارد. مدیران برخوردار از هوش هیجانی، رهبران موثری هستند که اهداف را با حداکثر بهره وری و رضایتمندی کارکنان محقق می سازند. تحت راهنمایی یک رهبر دارای هوش هیجانی، کارکنان احساس آرامشی دو جانبه دارند، باهم تصمیم می گیرند ، از یکدیگر می اموزند و کارها را به انجام می رسانند. لذا مدیران موفق مدیرانی هستند که از قابلیت های هیجای خود بهره می گیرند.

کلید واژگان :

هوش هیجانی، مدیریت، سازمان، عملکرد.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک