امروزه بسیاری از سازمان ها دستخوش تغییرند و هرگونه تغییر، نیازمند کارکنان و مدیرانی است که انطباق پذیر بوده و ا تغییرها سازکار شوند. در این میان تعامل اجتماعی به شیوه ای شایسته و ثمر بخش برای بیشتر مدیران و رهبران به عنوا عنصر کلیدی در مدیریت، اهمیت فزاینده ای دارد. رهبری یک سازمان برای انطباق با تغییرات و به منظور بقا و رشد در محیط های جدید ویژگی های خاصی را می طلبد. یکی از مهمترین خصیصه ها که می تواند به رهبران و مدیران در پاسخ به این تغییرات کمک نماید، هوش هیجانی است. هوش هیجانی سعی در تشریح و تفسیر جایگاه هیجان ها و احساسات در توانمندی های انسانی دارد. مدیران برخوردار از هوش هیجانی، رهبران موثری هستند که اهداف را با حداکثر بهره وری و رضایتمندی کارکنان محقق می سازند. تحت راهنمایی یک رهبر دارای هوش هیجانی، کارکنان احساس آرامشی دو جانبه دارند، باهم تصمیم می گیرند ، از یکدیگر می اموزند و کارها را به انجام می رسانند. لذا مدیران موفق مدیرانی هستند که از قابلیت های هیجای خود بهره می گیرند.
کلید واژگان :هوش هیجانی، مدیریت، سازمان، عملکرد.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4147154551173996
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه علمی تخصصی عرصه - انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1395/05/28 23:08:31
- ثبت کننده : نرجس خداوردی زاده
- تعداد بازدید : 302
- تعداد فروش : 0