هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر بازارگرایی داخلی بر عملکرد شرکت های صنعتی کوچک و متوسط بخش های دولتی و شخصی می باشد. در این تحقیق، مدلي مفهومي ترسيم شده است كه نشان دهنده ارتباط مستقيم بين بازارگرايي داخلی و عملکرد شرکت های صنعتی است. در این تحقیق بر اساس روش تحقیق مورد استفاده، پس از بیان ادبیات موضوع و تعیین فرضیه هاي تحقیق، به جمع آوري اطلاعات پرداخته و پس از آن، به تدوین پرسشنامه اولیه پرداخته شده است. پس از توزیع پرسشنامه اولیه به مدیران و خبرگان شرکت ها که 183 شرکت بود، آلفاي کرونباخ با نرم افزار SPSS محاسبه گردید که برابر با 0.856 نشان دهنده اعتبار بالاي پرسشنامه می باشد و پس از جمع آوري و تلخیص داده ها بر اساس معادلات مدل ساختاری و با استفاده از نرم افزار LISREL مورد تجزیه تحلیل قرار داده ایم. نتایج این تحقیق حاکی از آنست که ابعاد بازارگرایی داخلی بر عملکرد شرکت های مورد بررسی، تاثیر مستقیم داشته است.
کلید واژگان :بازارگرایی، بازارگرایی داخلی ، عملکرد، شرکت های کوچک و متوسط
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4147187082717627
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه اختصاصی تبلیغات و بازاریابی پارس مدیر شماره 1، زمستان 1394
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1395/06/01 17:30:27
- ثبت کننده : نسيم حسين زاده نصرتي
- تعداد بازدید : 203
- تعداد فروش : 0