چکیده :

یکی از عواملی که می تواند بررضایت مشتریان تاثیرگذار باشد، کیفیت خدمات است، در تحقیق حاضر نیز با توجه به مبانی نظری پژوهش وضعیت کیفیت خدمات الکترونیک و تاثیر آن بر رضایت الکترونیک کاربران سایت دیجی کالا مورد سنجش قرار می گیرد. در این پژوهش، کیفیت خدمات متغیر مستقل و رضایت مشتری به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده اند. روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی می باشد. همچنین یافته های تحقیق حاضر، حاصل مطالعه ای است که توسط مطالعات کتابخانه ای و با توجه به دیدگاههای 583 نفر از کلیه کاربران سایت دیجی کالا که از طریق روش نمونه گیری تصادفی در دسترس انتخاب شده اند، صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و فرآیند تجزیه و تحلیل ساختارهای کواریانس مدلسازی معادلات ساختاری) انجام گرفته است واز آزمون t برای بررسی فرضیات استفاده شد. تجزیه و تحلیل به کمک نرم افزارهای SPSS و L I S R E L صورت گرفته است. نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان میدهد که کیفیت خدمات الکترونیک تأثیر مثبت و معناداری بر رضایت الکترونیک مشتریان سایت دیجی کالا دارد.

کلید واژگان :

کیفیت خدمات الکترونیک، رضایت الکترونیک، مشتری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک