چکیده :

در نظام آموزشي كارآمد، عناصر مختلف اعم از برنامه و مواد درسي، یادگیرنده ها، معلم، وسایل آموزشي، فضا و تجهیزات، بودجه و اعتبارات با یکدیگر تأثیر متقابل دارند تا دستیابي به هدف های مورد نظر را امکان .پذیر سازند پس الزم است هر یك از عناصر از كیفیت و كارآمدی الزم برخوردار باشند. در این میان « معلم به عنوان كارشناس یادگیری اثربخش » مهم ترین نقش را در فراهم سازی شرایط مناسب برای یادگیری ایفا مي نماید و باید صالحیت .های الزم را برای انجام چنین نقشي در نظام آموزشي دارا باشد هدف این پژوهش، شناسایي راه های عملي توسعه حرفه ای معلمان در كشورهای توسعه یافته و ارائه پیشنهاد برای ارتقا حرفه ای معلمان در دانشگاه فرهنگیان است. روش مطالعه، تحلیلي – توصیفي بوده و بر تحلیل یافته های تحقیقات مرتبط و اسناد معتبر در باب این موضوع تأكید داشته است. اطالعات مورد نیاز آن از طریق اسناد و مدارک كتابخانه ای و گزارش های تحقیقي و جستجو در شبکه جهاني اینترنت .گردآوری شده است یافته ها عالوه بر بحث درباره توسعه حرفه ای معلمان و تربیت معلم حرفه ای در گستره آموزش و پرورش نوین، بر ضرورت توجه به آن ها در دانشگاه فرهنگیان به منظور برنامه ریزی های آ تي خاطرنشان می کند.

کلید واژگان :

توسعه حرفه ای، توسعه آموزش، معلم، دانشگاه فرهنگیان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک