چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی توجه به جایگاه شاخصه های مدیریت اسلامی در انتخاب مدیران مدارس شهرستان دیواندره است. روش پژوهش در محدوده روش های توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دبیران و معلمان مقاطع مختلف تحصیلی و نمونه آماری شامل 278نفر که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای بوده است، صورت گرفته است. ابزار اندازه گیری تحقیق، به جز منابع کتابخانه ای از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش نظرات استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها به دو صورت توصیفی واستنباطی(t) بوده است. مبنای نظری تحقیق مبتنی بر آیات و روایات و سند ارزشمند نهج البلاغه می باشد. یافته های پژوهش نشان می دهندکه در انتخاب مدیران مدارس به شاخصه های ارزش مداری، حسن شهرت و مهارت و تخصص مدیران کمتر توجه شده است و معلمان و دبیران آن ها را در حد نامطلوبی ارزیابی کرده اند. این در حالی است که از دید آنان مدیران مدارس از شاخصه های برجسته ای چون وجدان کاری و انضباط اداری، اجتماعی و اقتصادی برخوردارند و در انتخاب مدیران مدارس به این مؤلفه ها توجه کافی شده است.

کلید واژگان :

مدیریت، مدیریت اسلامی، مؤلفه های مدیریت اسلامی، مدیران مدارس.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک