چکیده :

چکید ه هدف پژوهش ح اضر ، بررسی ر اب طه فره نگ س ازم ان ی با تعهد س ازم ان ی و ک یفیت خدماتد ر دانشگاهسمنان است. روش پ ژوهشت وصی فی از ن وع هم بس تگ ی اس ت. جامعةآماری،کار ک نان ودانشجویان پردیسم رکزی دانشگاه س ن مانم ی باش ند. نمو نه به روش تصادف ی ساده و باحجم،کارکنان 344 و د ان ش جویان 344 نفرانتخ ا بگردید. ابز ارهای تحقی ق ش امل ، پرسش نامه فره ن گ س ازم ان ی مح قق سا خته بر ا سا س مدلفرهنگسازم انیکامرون وووو ووووو ک وین برگر فتهاز SERVQUAL 1999 (،پ رسش نامه ت عهد س ازم انی بالفورو و کس لر ) 1996 ( و پرسش نامه ک یفیت خد مات ( مدل پا را سو رامان و همک ا را ن ) 8891 (م ی باشد . رو ای ی ابز ارهای ا ن د ا زهگ ی ر ، ی از ن وع رو اییمحتوای ی ی یی ی اس ت وپایایی 0 (و / 09 ( تعهدسازمانی ))))) 75 / ابز ارها نیز بر اس ا س فرمو ل آ لفا ی کرو نباخ بر ا ی پرسشاناا مه فره نگسازمانیبرابر ))) )))) 8 0(ت أیید شد . به منظور ت ح لیل د اد هه ا اا نیزاز آمارتوصیفیواستنباطی استف ادهگردید.نتایج / ک یفیت خد مات ) 84 پژوهش ح اکی از وجود ربا طه معن ی د ار و مثبت بین فره نگسازمانی ب ا اا تعهدسازمانیو کیفیتخدم ا تاست. 0 از تغییرات / 0 درص د از تغییراتتع هدسازم انیوحدود 91 / ه مچنینمت غیر فره ن گ س ازم انی م یت و ان د حدود 81 ک یفیت خد مات ر ا تبیین ک ند.

کلید واژگان :

.SERVQUAL ، ک لید و اژه ه ا: فره نگ س از منای ، تعهد س از منای ، ک یفیت خد ما ت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک