وجود سازمانهایی است که در آن به نقش افکار و ایدههای تکتک اعضاء اهمیت دهد و اجازه ابراز عقاید و ایدههای نو را متناسب با پیشرفتهای نوین عصر اطلاعات به کارکنان بدهد؛ نیازمند رهبرانی است که پیشرو این مهم باشند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رهبری تحولآفرین در بروز آوای سازمانی با تحلیلی بر نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد، جامعه آماری کلیه کارکنان سازمانهای دولتی شهر سنندج(سایت اداری) بود، که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهایی تعداد 210 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند، ابزار اندازهگیری پرسشنامه رهبری تحولآفرین باس و آویلو(2002) ، آوای سازمانی همس(2012) و فناوری اطلاعات بود. تحلیل عاملی تاییدی روایی سازه پرسشنامهها و آلفای کرونباخپایی آنها را در سطح مناسب ارزیابی کرد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها روشهای آماری همبستگی، رگرسیون چندگانه و مدل یابی معادلات ساختاری به کار گرفته شد. یافته ها نشان داد که رهبری تحولآفرین تاثیر معنیداری بر هر دو متغیر (آوای سازمانی،فناوری اطلاعات) دارد. با این وجود ضریب تاثیر دو بعد انگیزش و حمایت اجتماعی مثبت و بیشتر از سایر ابعاد است، همچنین میزان تاثیرگذاری رهبری تحولآفرین با واسطه فناوری اطلاعات منفی(20/0-) به دست آمد.
کلید واژگان :رهبری تحول آفرین ؛ آوای سازمانی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک