چکیده :

مرجع د يجيتال نقش بسزايي در محمل اطلاعاتی جد يد دارد و ايجاد تعامل با كاربران يکي از ويژگيهاي آن است. فرمهاي وبي راهكاري غيرهمزمان است كه در اختيار كاربران قرار ميگيرد. جزييات فرمهاي وبي در كتابخانههاي مختلف، متنوع است و درخواست‌كنندگان اطلاعات با تكميل اين فرمها از اطلاعات فراهم آمده توسط بخش مرجع استفاده مي‌كنند. با توجه به اينكه فرمهاي وبي علاوه بر كتابخانه هاي د يجيتال، در امور د يگر مانند آموزش مقوله هاي گوناگون كاربرد دارند، در اين مقاله سعي شده تا به فرمهاي وبي مورد استفاده در كتابخانه هاي د يجيتال، جزئيات، محاسن و معايب آنها پرداختهشود. فرمهاي وبي در چند كتابخانه دانشگاهي و ملي مورد بررسي قرار گرفت. فيلدهاي موجود در اين فرمها نشان داد که اطالعات درخواست شده از كاربر در كتابخانه هاي دانشگاهي داراي جزييات بيشتر و تخصصي تري است و با توجه به نوع جامعه كتابخانه هاي ملي كه طيف عام و وسيعي هستند، اين امر منطقي به نظر مي‌‌رسد.

کلید واژگان :

فرم وبي، مرجع د يجيتال، کتابخانه دیجیتال



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک