چکیده :

کارآفرینی یکی از مولفه های مهم در اقتصاد مقاومتی مطرح شده است. هم اینک جمهوری اسلامی پس از دوران سخت یا دوران هوشمندی و نرم افزاری مواجه است. تحریم های شدید اقتصادی و محدودیت های کسب وکار داخلی و ارتباطات خارجی دست وپا گیر، شرایطی را فراهم ساخته تا یک بار دیگر تفکر ناب ایرانی پا به عرصه وجود گذاشته و راه حلی غافلگیرانه و اساسی را برای مقابله با این گونه فشارها ارائه دهد. عرصه ظهور تفکر اقتصادی بر پایه ی مقاومت که از سوی رهبر انقلاب ترسیم شده است، بیانگر مجموعه تعاریف، شاخص ها و سیاست هایی است که اقتصاد ملی را براساس شرایط فشار و تحریم و کاهش وابستگی ها به خارج فراهم ساخته و انعطاف پذیری را برای یک ملت به ارمغان می آورد. ایجاد شرایط کارآفرینی درون سازمانی، نوآوری و توجه به افراد داخل سازمان و بالا بردن انگیزه ی تلاش و کوشش آنها همگی مصداق های کارآفرینی سازمانی و یکی از مهم ترین عناصر اقتصاد مقاومتی تلقی می شوند. در این مقاله ابتدا سعی شده است از موضوع مورد بحث، مقدمه ای ارائه شود و سپس تعریف اقتصاد مقاومتی، رابطه فرهنگ و اقتصاد مقاومتي فرهنگ سازی کارآفرینی، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، آثار ارزشمند کارآفرینی در جامعه، ویژگی‌های فرهنگ كارآفريني، آموزش کارآفرینی، ایجاد مراکز توسعه کسب و کار کوچک، حمایت مالی کارآفرینان، الگوهای اقتصادی در اقتصاد مقاومتی، جایگاه فرهنگ کارآفرینی در رشد اقتصادی ونهایتاً بحث و نتیجه گیری در انتهای مقاله آمده است. مقاله حاضر، از روش کتابخانه ای و توصیفی استفاده شده است.

کلید واژگان :

فرهنگ کارآفرینی، اهداف، برنامه ها، اقتصاد مقاومتی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک