چکیده :

محققان معتقدند همة انسا نها در كودكي از استعداد خلاقيت برخوردارند، لكن فقدان محيطي مناسب و ب يتوجهي و عدم تقويت اين توانايي مانع ظهور آن م يشود. براي هر جامع هاي وجود افراد خلاق اهميت زيادي دارد، زيرا جوامع در دورة انتقال و تغ يير نياز مبرمي به را هح لهاي خلاق براي مسائل حال و آيندة خود دارند. توين بي معتقد است: اگر ركوب كند، انسان از حق �� تفاده را ببرد، و بدتر از آن، اگر اين توانايي را س �� جامعه نتواند از موهبت خلاقيت حداكثر اس ذات ياش كه اشرف مخلوقات بودن است، محروم م يشود. زيرا در آن صورت ك متأثيرترين مخلوقات خواهد بود. همين دليل كافي است كه جامعه براي تعلي موتربيت خلاقيت اولويت قائل شود. در آموزش خلاقيت نم يتوان به نيازهاي جامعه ب ياعتنا بود. يعني نم يتوان صرفاً به آموختن دانش و ارزيابي مداد و كاغذي ناختي تعاملي مداوم ميان مدرسه و جامعه در زندگي �� اكتفا كرد. آموز شهاي مبتني بر نيازهاي اجتماعي به لحاظ روا نش روزمره ب هوجود م يآورند و يادگيري را لذ تبخش م يكنند. نكتة اصلي و كليدي در اين روش ارتباطات خلاق و مؤثر است. تح تتأثير چنين آموزشي، دان شآموزان اجتماع يتر خواهند شد كه متعاقباً پيشرفت تحصيلي و رشد رواني اجتماعي آ نها را نيز در پي خواهد داشت.

کلید واژگان :

مدرسه خلاق، خلاق، آموزش و يادگيري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک