در فضای رقابتی و پویای امروز شرکتهای نساجی با چالشهای جدی برای تامین نیازها و خواستههای روبه رشد مشتریان، روبرو هستند. خلاقیت و نوآوری عاملی برای رشد و بالندگی چه در سطح سازمانی چه در سطح فردی است. مدیران باید به نوآوری و خلاقیت در سازمان خود توجه خاصی داشته باشند. معیار اصلی آنها برای گزینش منابع انسانی باید مبتنی بر نوآوری و خلاقیت باشد و به تربیت منابع انسانی خلاق و نوآور در سازمان خود بپردازند. آموزش به صورت ادراکی و رفتاری میتواند در سازمان انجام شود. با آموزش میتوان نگرشهای منفی را از بین برد و خلاقیت و نوآوری را در سازمان افزایش داد. خلاقیت به تولید ایدهها و خلق فکرهای جدید و نوآوری به بکار¬گیری ایدهها برمی¬گردد. نو آوری یعنی به کارگیری تواناییهای ذهنی، تولید و ارائه محصول و خدمات به بازار میباشد. نوآوری موجب توسعه محصول جدید و پیشرفت سازمان می¬شود مدیران به منظور داشتن شرکتی پویا و یاد گیرنده باید به تربیت و آموزش منابع انسانی خود بپردازند وسرمایه خاصی را به این مهم اختصاص دهند و به مشاهده و ارزیابی عملکرد منابع انسانی خود بپردازند. در دنیای آشفتهی امروز، اهداف سازمانها به توانایی کارکنان آنها برای انجام وظایف خود برمی گردد و همچنین به سازگاری آنها با محیط متغیر بستگی دارد. تربیت منابع انسانی با توجه به تغییرات سازمانی و محیط، سبب کارآمد شدن افراد و فعالیتهای آنها میشود و بر روند کارآمدی میافزاید. برای باقی ماندن شرکتها در عرصه رقابت باید نوآور بود. موفقیت در کسب و کارها امروزه حول محور افراد می¬چرخد نه سرمایه. شرکتها از منابع انسانی به عنوان اهرمی برای دستیابی به نوآوری استفاده می¬کنند. شرکتهای موفق آنهایی هستند که از ایدههای کارکنان استقبال می¬کنند و بهترین آنها را به مرحله اجرا در می¬آورند. مدیران باید نسبت به کارکنان خود واکنش نشان دهند و از طرحهای نوآورانه آنها حمایت کنند و به آنها انگیزه دهند، در این مقاله با روش کتابخانهای توصیفی به بیان این مسئله پرداخته شده است.
کلید واژگان :آموزش، خلاقیت، نوآوری، تعالی صنایع نساجی.
ارزش ریالی : 150000 ریال
با پرداخت الکترونیک