چکیده :

در فضای رقابتی و پویای امروز شرکت‏های نساجی با چالش‏های جدی برای تامین نیاز‏ها و خواسته‏های روبه رشد مشتریان، روبرو هستند. خلاقیت و نوآوری عاملی برای رشد و بالندگی چه در سطح سازمانی چه در سطح فردی است. مدیران باید به نوآوری و خلاقیت در سازمان خود توجه خاصی داشته باشند. معیار اصلی آن‏ها برای گزینش منابع انسانی باید مبتنی بر نوآوری و خلاقیت باشد و به تربیت منابع انسانی خلاق و نوآور در سازمان خود بپردازند. آموزش به صورت ادراکی و رفتاری می‏تواند در سازمان انجام شود. با آموزش می‏توان نگرش‏های منفی را از بین برد و خلاقیت و نوآوری را در سازمان افزایش داد. خلاقیت به تولید ایده‏ها و خلق فکرهای جدید و نوآوری به بکار¬گیری ایده‏ها برمی¬گردد. نو آوری یعنی به کارگیری توانایی‏های ذهنی، تولید و ارائه محصول و خدمات به بازار می‏باشد. نوآوری موجب توسعه محصول جدید و پیشرفت سازمان می¬شود مدیران به منظور داشتن شرکتی پویا و یاد گیرنده باید به تربیت و آموزش منابع انسانی خود بپردازند وسرمایه خاصی را به این مهم اختصاص دهند و به مشاهده و ارزیابی عملکرد منابع انسانی خود بپردازند. در دنیای آشفته‏ی امروز، اهداف سازمان‏ها به توانایی کارکنان آن‏ها برای انجام وظایف خود برمی گردد و همچنین به سازگاری آن‏ها با محیط متغیر بستگی دارد. تربیت منابع انسانی با توجه به تغییرات سازمانی و محیط، سبب کارآمد شدن افراد و فعالیت‏های آن‏ها می‏شود و بر روند کارآمدی می‏افزاید. برای باقی ماندن شرکت‏ها در عرصه رقابت باید نوآور بود. موفقیت در کسب و کارها امروزه حول محور افراد می¬چرخد نه سرمایه. شرکت‏ها از منابع انسانی به عنوان اهرمی برای دستیابی به نوآوری استفاده می¬کنند. شرکت‏های موفق آن‏هایی هستند که از ایده‏های کارکنان استقبال می¬کنند و بهترین آن‏ها را به مرحله اجرا در می¬آورند. مدیران باید نسبت به کارکنان خود واکنش نشان دهند و از طرح‏های نوآورانه آن‏ها حمایت کنند و به آن‏ها انگیزه دهند، در این مقاله با روش کتابخانه‏ای توصیفی به بیان این مسئله پرداخته شده است.

کلید واژگان :

آموزش، خلاقیت، نوآوری، تعالی صنایع نساجی.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک