چکیده :

توزیع همواره یکی از مهمترین معضلات سازمان ها بوده است. امروزه با اصلاح دیدگاه مدیران و گسترش مسیله توزیع و شاخه های آن، مفهوم توزیع فیزیکی و مدیریت بر آن مهمتر می شود. تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، کنترل سطوح خدمات و هزینه و تعادل بین آنها از جمله وظایف مدیریت توزیع فیزیکی است. بعد از مفاهیم آمیخته بازاریابی و آمیخته توزیع اکنون مفهوم آمیخته مدیریت توزیع فیزیکی مطرح می شود. هدف این پژوهش تشریح خلاصه ای از مدیریت توزیع فیزیکی (PDM=PHYSICALDISTRIBUTIONMANAGEMENT) است. در این بررسی عناصر و آمیخته آن مورد بحث قرار می گیرد. مفهوم لجستیک یا تدارکات و پشتیبانی و ارتباط آن با سایر قسمت های سازمان نیز مطرح می شود. بحث در مورد مدیریت توزیع فیزیکی معمولا از دیدگاه عرضه کننده مطرح می شود. با وجود این، درکم توزیع فیزیکی برای خریدار نیز اهمیت دارد. علاوه بر درک وظایف توزیع که عرضه کننده با آن روبرو می شود، واحد خرید باید روش های لجستیک براری کنترل موجودی و سیکل سفارش را مورد توجه دقیق قرار دهد. به طور منطقی ارتباط نزدیک میان مدیریت توزیع فیزیکی و خرید وجود دارد.

کلید واژگان :

توزیع، مدیریت زنجیره تامین (توزیع فیزیکی)، توزیع فیزیکی



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک