پژوهش حاضر با هدف مروری بر تاثیرات منفی آموزش مجازی در دانشآموزان با تاکید بر هویت فرهنگی و با روش کتابخانه-ای انجام گرفت. بررسیهای کتابخانهای نشان داد که فضای مجازی موج جدیدی از روابط اجتماعی به همراه دارد که تأثیرات مثبت و منفی آن به عنوان یک پدیده نوظهور در اجتماع انسانی در حال گسترش است. یکی از این اجتماعات که مخصوصا در این شرایط کرونایی تحت تأثیر شدید این پدیده قرار دارد، دانشآموزان هستند. بنابراین اگر از این فضا به درستی استفاده نشود فرایند تعلیم و تربیت دانشآموزان به کل تحت تاثیر منفی این آموزش قرار میگیرد و بالعکس اگر به درستی مدیریت شود به ارتقا سطح تربیتی و علمی دانشآموزان کمک بسیاری میشود. ما در این مقاله به بخشی از تاثیرات منفی آموزش مجازی (مهارتهای اجتماعی، آموزش، وضعیت تحصیلی، بهداشت روانی، اثرات جسمی، حریم خصوصی و امنیت، هویت فرهنگی و ...) پرداختیم که از جهت اقدامات پیشگیرانه و مدیریت آن بیشتر مساله را مورد توجه قرار دهیم. اما این امر نباید ما را از اثرات مثبت این نوع آموزش دور سازد بلکه باید با روشهای اصولی و برنامهریزی شده از فضای مجازی به عنوان مهمترین ابزار زمان حاضر مخصوصا در این شرایط کرونایی در جهت نیل به اهداف ارزشمند تعلیم و تربیت دانشآموزان نهایت استفاده را داشته باشیم.
کلید واژگان :آموزش مجازی، هویت فرهنگی، دانشآموزان
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4162600277451461
- سال انتشار : 1400
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه علمی دانش انتظامی لرستان
- برگزار کنندگان :
- ISSN : 6/92/92532
- تاریخ ثبت : 1400/04/20 15:56:14
- ثبت کننده : دکتر مجید کرامتی مقدم
- تعداد بازدید : 269
- تعداد فروش : 0