چکیده :

هدف بررسی رفتار مشتریان متأثر از تأخیر در خدمات میباشد. تعداد فرضیات مورد آزمون در این پژوهش، 9 فرضیه میباشد. روش این پژوهش از نظر بررسی متغیرها از نوع توصیفی – پیمایشی و از نظرنوع هدف، کاربردي میباشد. جامعه آماري این پژوهش هتل پارسیان کرمانشاه میباشند. روش نمونهگیري در این پژوهش تصادفی ساده بود که تعداد 384 نفر به عنوان نمونه از طریق فرمول کوکران، براي جمعآوري دادهها انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه به عنوان ابزار تحقیق استفاده شد که روایی و پایایی آن نیز مورد اعتبارسازي قرار گرفت. براي تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیات، از روش تحلیل عاملی تأییدي با استفاده از نرم افزار معادلات ساختاري آموس نسخهي 22 استفاده شده است. با توجه به نتایج پژوهش، تأخیر در خدمات دهی بر عصبانیت و عدم اطمینان مشتریان تأثیر مثبت و بر قابلیت پذیرش آنها تأثیر منفی دارد. همچنین عصبانیت و عدم اطمینان بر تمایل به خرید تأثیر منفی و بر بازاریابی دهان به دهان منفی تأثیر مثبت دارند. در پایان قابلیت پذیرش نیز بر تمایل به خرید تأثیر مثبت ولی بر تمایل به بازاریابی دهان به دهان منفی تأثیر منفی دارد.

کلید واژگان :

تأخیر در خدمات دهی، عصبانیت، عدم اطمینان، تمایل به خرید، بازاریابی دهان به دهان منفی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک