هدف اصلی از انجام این مطالعه بررسی موانع تجارت الکترونیک همراه با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری در شرکت قطعات خودرو نیک اندیشه بسپار می باشد. پژوهش حاضر در پی ارایه مدلی نظری است اما در سطح کلان، یک پژوهش کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش خبرگان شرکت قطعات خودرو نیک اندیشه بسپار به تعداد 12 نفر می باشد. با توجه به محدود بودن این تعداد از روش سرشماری استفاده شد و پرسشنامه های پژوهش در اختیار همه خبرگان و مدیران شرکت قرار گرفت. در این پژوهش، ابتدا طیف وسیعی از موانع تجارت الکترونیک، به صورت کیفی و از طریق بررسی عمیق پیشینه موضوع مشخص شدند. سپس با نظرسنجی از دوازده خبره از طریق روش مدل سازی ساختاری- تفسیری، موانع مربوط به حوزه مورد مطالعه برای سطح بندی و مدل ساختاری- تفسیری مربوطه با استفاده از نرم افزار MATLAB مشخص شد. سپس با استفاده از مقایسات زوجی از تکنیک دیمتل و ISM جهت تعیین روابط علی و معلولی بین متغیرها و سطح بندی آنها استفاده شده است. نتایج حاکی از این است که مؤلفه زیرساختهای تکنولوژیکی و فناوری در بالاترين سطح قرار گرفته است که اثرپذیرترین مولفه در این پژوهش شناخته شد و در پايين ترين سطح، مؤلفه زیرساختهای فنی قرار دارد که اثرگذارترین مولفه این تحقیق شناسایی شده است و به نظر می آید این نتیجه نیز در کشور ما منطقی باشد. در کشورهایی هم چون ایران که به سوی صنعتی شدن در حال حرکت هستند شاید استفاده از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا کمی مشکل باشد.
کلید واژگان :تجارت الکترونیک زیرساختهای فنی موانع رفتاری موانع سازمانی موانع فرهنگی- اجتماعی ,
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک