هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین ابعاد بازاریابی سبز و ادارک از معیارهای اخلاقی تولیدکنندگان با وفاداری در مشتریان محصولات ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی است. 357 نفر از مشتریان فروشگاههای ورزشی در استانهای شمالی کشور به صورت تصادفي خوشه ای برای نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه آگاهی از بازاریابی سبز، پرسشنامه وفاداری مصرف کننده به محصولات ورزشی و پرسشنامه معیارهاي اخلاقی تولیدکنندگان استفاده شد. داده های تحقیق با آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه و نرم افزار 22SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین بازاریابی سبز با ادارک از معیارهای اخلاقی تولیدکنندگان محصولات ورزشی و هم¬چنین بین معیارهای اخلاقی تولیدکنندگان با وفاداری مشتریان محصولات ورزشی رابطه وجود دارد. بین مولفه های بازاریابی سبز با وفاداری مشتریان محصولات ورزشی رابطه وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که بازاریابی سبز و ادارک از معیارهای اخلاقی تولیدکنندگان میتوانند تغییرات وفاداری مشتریان محصولات ورزشی را پیش بینی کنند. به شرکتهای تولیدی محصولات ورزشی پیشنهاد میشود با اتخاذ استراتژیهای مناسب بازاریابی محصولات ورزشی سبز در بازارهای هدف به صورت همه جانبه به معرفي و ارائه محصولات دوستدار محيط زيست اقدام نمایند.
کلید واژگان :بازاریابی سبز، وفاداری، معیارهای اخلاقی، تولید کنندگان، مشتریان، محصولات ورزشی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک