چکیده :

مديريت و رهبري از جمله اركان اصلي هر سازمان و جامعهاي، مديريت و رهبري است و اثربخشي و كارآيي هرتغيير و تحولي وابسته به نوع عملكرد مديريت و ديگر نيروهاي انساني آن دارد. مديريت آموزشي، در بين ساير انواع مديريتها از جايگاه ويژهاي برخوردار است. عملكرد مديران واحدهاي آموزشي سهم قابل توجهي در موفقيت سازمان آموزش و پرورش داشته و بر تحصيل و آينده دانشآموزان نيز تاثيرگذار خواهد بود. اين پژوهش به روش توصيفي - تحليلي و با هدف بررسي نگاه نو به رهبري و مديريت آموزشي انجام شده است. يافتهها حاكي از آن است نظام تعليم و تربيت امروزه و در هزاره سوم كه از انقلاب پرشتاب تكنولوژي درامان نيست، مديراني را ميطلبد كه ضمن داشتن دانش مديريتي، بينش و توانش مديريتي را هم به خدمت بگيرند. مديران آموزشي با دادهها و اطلاعات و پيامدها و محصولاتي كه در خلال مديريت سازماني موفق در دسترس است و با نگاهي هوشمندانه و چشماندازي روشن به تدبير و اداره سازمان آموزشي خود ميپردازند. .

کلید واژگان :

مديريت آموزشي، رهبري، آموزش و پرورش



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک