جوانان به دنبال هویت خود هستند و از خود و جامعه خود برای این که تصور مناسبی داشته باشند، پیوسته سؤال میکنند در حالی که بزرگسالان دارای هویت اجتماعی تثبیت شدهای هستند. نسل اول و دوم انقلاب(نسل قدیم) دارای خصوصیاتی مانند سادهزیستی، خودباوری، و... هستند در حالی که ویژگیهای نسل سوم متفاوت از نسلهای قبل بوده که میتوان به خصوصیاتی از جمله خواهان اصلاح در حوزۀ فرهنگ، متوقع بودن، خواهان کسب امکانات رفاهی در کوتاهمدت، دارای روحیه انتقادگر و... اشاره نمود. این ویژگیها باعث میشود که هویت فرهنگی- سیاسی این نسل(نسل سوم) متمایز از نسلهای قبل باشد. در عصر جهانیشدن دنیایی بدون مرز پیش آمد و اجزاء و عناصر فرهنگهای مختلف، به صورت گریزناپذیر با هم برخورد کرده، در کنار هم قرار میگیرند. با بررسی پیامدهای فرهنگی جهانیشدن براساس نظریه آنتونیگیدنز میتوان چنین بیان نمود که ویژگیهای روانشناختی نسلهای اول و دوم از یک سو و نسل سوم انقلاب از سوی دیگر، بیانگر آن است که پیامدهای فرهنگی جهانیشدن عمدتاً با ویژگیهای روانشناختی و جامعهشناختی نسل سوم منطبق بوده، به عمیق شدن روانشناسی و جامعهشناسی خاص آنها میانجامد. این مقاله میکوشد تا به بررسی تأثیر جهانیشدن بر هویت نسل سوم انقلاب براساس نظریه آنتونی گیدنز بپردازد.
کلید واژگان :جهانیشدن، هویت، نسلسوم، آنتونیگیدنز، زمان، مکان
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک