چکیده :

هدف از انجام این تحقیق بررسی ارتباط سرمایه فکری (سازمانی) ومیزان چسبندگی هزینه اداری، توزیع وفروش در شرکت-های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می ‌‌باشد. شرکت های با سرمایه فکری (سازمانی) بالاتر ٬ هزينه فروش، عمومي و اداري را برای توسعه شرکت و به عنوان سرمایه گذاری انجام می¬دهند؛ این امرتواناییها و منابع نامشهود در دسترس سازمان را افزایش می دهد. علاوه بر این مدیران شرکت ها با میزان سرمایه فکری (سازمانی) بالاتر، دارای شکل مثبت تری از انتظارات فروش¬های آتی می‌باشند. بنابراین انتظار می رود که شرکت هایی با سرمایه های سازمانی بالا٬ بیشتر مخالف کاهش سرمایه گذاری¬های نامشهود در زمان کاهش موقت حجم فروش باشند این سوال مطرح می¬شود که آیا شرکت‌های با سرمایه فکری (سازمانی) بالا چسبندگی هزینه¬های اداری، توزیع وفروش بالاتری نسبت به شرکت های با سرمایه فکری (سازمانی) پایین تر دارند؟ به طور کلی استفاده از یک نمونه از شرکت¬های بورس اوراق بهادار در فاصله سال¬های 1389 الی 1393 بیانگر این نتیجه بوده است که در شرکت¬های با سرمایه فکری (سازمانی) بالاتر، چسبندگی هزینه¬های عمومی، اداری و فروش بیشتر است؛ مدیران شرکت¬های با سرمایه سازمانی بالا با این دیدگاه که منابع اختصاص داده شده به توسعه دارایی¬های نامشهود، سرمایه-گذاری¬هایی هستند که منجر به رشد بلندمدت می¬شوند، هنگام کاهش موقت این سرمایه¬گذاری¬ها پس از کاهش موقت حجم فروش، تمایلی به کاهش این سرمایه¬گذاری ها ندارند.

کلید واژگان :

چسبندگی هزینه اداری، توزیع وفروش، سرمایه سازمانی، سرمایه فکری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک