چکیده :

به دلیل تحولات سریع اقتصادی،صنعتی و فرهنگی در چند دهه اخیر و نیاز کشور به تقویت ساختارهای‌ دانایی محور و تولید ثروت از دانش،احتیاج به یک بسترسازی مناسب جهت تولید علم و فن به شدت احساس‌ می‌شود.پرداختن به مقوله کارآفرینی و تربیت و آموزش دانش‌آموختگانی که دارای تواناییها و مهارت‌های لازم برای‌ راه‌اندازی یک کسب و کار مناسب باشند،از وظایف اصلی هر دانشگاه محسوب می‌شود که متأسفانه خلاء آن کاملا محسوس است.در این مقاله ضمن پرداختن به مفاهیم کارآفرین و دانشگاه کارآفرین به این مهم پرداخته شده که‌ دانشگاه از طریق آموزش،فرهنگ و علم‌آموزی می‌تواند در تربیت کارآفرینان نقش مهمی بازی کند و بر این اساس، مدل راهبردی در این خصوص ارائه شده است.

کلید واژگان :

کارآفرین، کارآفرین، دانشگاه کارآفرین، نقش فرهنگی دانشگاه، علم



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک