چکیده :

كسب و كارهاي جديد از شركتهاي نوپايي آغاز مي شوند كه خدمات و كالاهاي جديدي را به بازار رقابتي عرضه مي كنند و با نام بنگاههاي كوچك و متوسط شناخته مي شوند. امروزه نقش بنگاههاي كوچك و متوسط در رشد و توسعه كشورها در سراسر جهان شناخته شده است و در نتايج مطالعات، تحقيقات و گزارشهاي رسانه‌هاي گوناگون بر آن تأكيد مي شود. شكل‌گيري و توسعه اين سازمانها در گرو ايجاد زيرساختهاي لازم براي كاهش خطرپذيري آنها در دوران رشد و فعاليت است. در اين راستا، يكي از مهمترين مكانيسم هايي كه براي بيش از دو دهه به منظور پرورش بنگاههاي كوچك و متوسط و كمك به رشد و كارآفريني آنها در كشورهاي توسعه يافته و اخيراً در كشورهاي در حال توسعه به كار گرفته شده، پياده‌سازي انكوباتورها است. از آنجا كه موضوع ايجاد انكوباتورهاي تجاري و مراكز رشد چند سالي است در كشور ما نيز اهميت يافته و با توجه به تأکید دولت بر حمایت از بنگاههای کوچک زود بازده ، لذا شناخت نقش انكوباتورها و خدماتي كه توسط آنها ارائه مي‌گردد به عنوان يكي از استراتژيهاي توسعه بنگاههاي كوچك و متوسط و ميزان تاثيرگذاري اين خدمات در شکل‌گیری اين بنگاهها ضروري به نظر مي‌رسد. لذا این مقاله با پرداختن به تاریخچه شکل‌گیری انکوباتورها و خدمات ارائه شده توسط آنها و همچنین جایگاه انکوباتورهای تجاری در کشورهای مختلف، سعی دارد اهمیت شکل‌گیری و تقویت این مراکز را در کشور بازگو نماید؛ چرا که بر اساس اين استراتژي، توسعه و پیشرفت بنگاه‌های کوچک و متوسط که از محدودیتهای ذاتی بسیاری برخوردارند در گرو رشد و توسعه انکوباتورهای تجاری است.

کلید واژگان :

انکوباتور تجاری؛ بازاریابی؛ آزمون بازار؛ تجاری سازی؛ کارآفرینی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک