با وجود اينكه اصول بازاریابی صرف نظر از شرایط اقتصادی جاری همانند قبل بدون تغییر باقي ميمانند، اما رویههاي بازاریابی در زمان بحران اقتصادی دچار تغييراتي ميشوند. در واکنش به کاهش تقاضا و فروش، شرکتهای بسیاری در بودجه و منابع بازاریابی خود کاهش چشمگیری را اعمال کردهاند. این چالشها به همراه عدم ثبات بازار و تغییر مداوم نیازهای مشتریان، تصمیمگیری در مورد نوع استراتژی بازاریابی مناسب را برای بازاریابان دشوار ساخته است. عوامل متعددی وجود دارند که بر تناسب یک استراتژی بازاریابی معین برای یک شرکت معین تأثیر میگذارند. از قبیل استراتژیهای کلی، سطح منابع مالی و انسانی در دسترس برای اجرای استراتژیها، موقعیت جغرافیایی در نظر گرفته شده و کشش تقاضا در بازار. اما نقطه اشتراك تمام استراتژیها، لزوم بازگشت سرمایه است که هر استراتژی باید راهی را برای تأمین بازگشت سرمایه پیدا کند. این مقاله با هدف معرفي استراتژيهاي بازاريابي مناسب و مؤثر در زمان ركود و بحران به تشریح واکنشهای استراتژیک در برابر بحرانهای اقتصادی میپردازد. از اين رو آشنايي شركتها و بنگاههاي اقتصادي با اين مفاهيم ميتواند راه پرتلاطم آينده را براي آنها هموار كند.
کلید واژگان :استراتژي بازاريابي؛ بازار هدف؛ بحران اقتصادي؛ ركود؛ مشتري
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک