افت تحصيل ي همواره مي تواند با اتلاف هزينه ها، كاهش سطح علمي و كارآمدي دانش آموختگان، خسارتهايي را به جامعه وارد كند. لذا پژوهش حاضر ، با هدف بررس ي علل و راههاي كاهش آن براساس شاخصهاي مشروطي و تركتحصيل به صورت توصيفي- مقطعي بر روي دانشجويان ترويج و آموزش كشاورزي ورودي سالهاي 1383 لغايت 1386 انجام شده است. اطلاعات لازم براساس مطالعه پرونده ها و پرسشنامهاي روا و پايا جمعآوري 15 % افت تحصيلي موجود، از ديدگاه دانشجويان با عواملي نظير / گرديد. براساس يافتهها 45 عوامل آموزشي، شخصي و محيطي مرتبط است. بنابراين توجه به عوامل مذكور در طراحي و اجراي برنامههاي آموزشي؛ تجديدنظر در بهبود كيفيت آموزش، شيوه هاي آموزش، فضاهاي آموزشي، مشاوره تحصيلي؛ ارائه كارگاه هاي آموزشي تقويت اعتماد به نفس، علاقه و انگيزه براي دانشجويان و نيز ارائه كارگاههاي آموزشي تقويت شيوه تدريس و نحوه ارزشيابي براي اعضاي هيأت علمي توصيه ميگردد.
کلید واژگان :افت تحصيلي، راههاي كاهش، عوامل آموزشي، عوامل شخصي، عوامل محيطي، ترويج و آموزش كشاورزي
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک