چکیده :

این مطالعه با هدف بررسی تاثیر گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در فرایند انتخاب کالا توسط مشتری انجام شده است. این پژوهش بر اساس اهداف پژوهش در دسته تحقیقات کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش از نوع توصيفي- پيمايشي می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه شهروندان مناطق 6 و 7 تهران که از فروشگاه های دارای کالای گواهینامه حمایت از مصرف کنندگان را دارد، خریداری می کنند انتخاب شده است.که تعداد آنان با استفاده از نمونه در دسترس 353 نفر می¬باشد. تحلیل داده¬ها در این پژوهش به وسیله آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام می¬گیرد. آمار توصیفی به منظور استخراج اطلاعات مربوط به داده¬های جمعیت شناختی همچون سن، جنسیت، سابقه کار و غیره به کار گرفته می¬شود. در مرحله اول نرم افزار SPSS و در مرحله دوم به فراخور نیاز و نوع و حجم داده¬ها از نرم افزارpls استفاده شده است. تحلیل نتایج با استفاده از آزمون t مسـتقل و همبسـته و تحلیل واریانس نشان داد که نتایج اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان بر ارتباط با مشتری دارای ضريب مسير 0.40 است که دارای مقدارt 8.01 می باشد،. لذا می توان بيان نمود که بین اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان و انتخاب کالا توسط مشتری رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

گواهینامه، مصرف کنندگان، انتخاب کالا ،رعایت حقوق مصرف کنندگان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک