در مقايسه با ساير بازارهاي موجو د، شايد بتوان بازار كار را به عنوان مه مترين نوع بازار در ادبيات اقتصادي تلقي كر د. در يك مدل بسيار سا دة اقتصاد ي، عر ضة نيروي كار و تقاضاي آ ن، تعيي نكنن دة نق طة تعادل در اين بازار اس ت. با اين وجو د، اين سؤال همواره مطرح بوده كه مردم چگونه كار مورد نظر خود را، پيدا م يكنند؟ و از طرف ديگ ر، چگونه ظرفيت ها و نياز بازار كا ر، و به عبارتي طرف تقاضاي آن شناسايي و به جويندگان آن اعلام م يشود ؟ تحقيق حاض ر، با هدف بررسي ويژگ يهاي فار غالتحصيلان دانشگاهي جوياي كار استان يزد، طي برنامة سوم توسعه به عنوان بخشي از طرف عر ضة نيروي كا ر، همچنين امكان دستيابي اين افراد به شغل در مقايسه با افرادي كه فاقد آموز شهاي عالي هستند، طراحي شده اس ت. داده ها نيز با استفاده از پرس ش نامه جم عآوري شده و بر اساس آمار توصيفي و استنباطي مورد تحليل قرار م يگير د. در مجمو ع، نتايج اين پژوهش نشان دهن دة آن است كه نسبت افراد دس تيافته به شغل در ميان فار غالتحصيلان دانشگاهي جوياي كار در مقابل افراد فاقد اين نوع تحصيلات تفاوت معني داري را نشان نم يده د. اين موضوع نمايانگر آن است كه آموز شهاي عالي موجود نتوانسته است احتم ال دستيابي به شغل را افزايش ده د.
کلید واژگان :فار غالتحصيلان دانشگاهي، بيكاران جوياي كار، استان يزد، برنامة سوم توسعه، بيكاري
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک