چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تفکر بازاریابی سبز بر عملکرد سازمان و جذب مشتریان سبز)مطالعه موردی شعب فروشگاه های رفاه استان تهران ( انجام شد. روش تحقیق توصیفی پیمایشی بود. برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و میدانی استفاده گردید. در روش میدانی از پرسشنامه عملکرد سازمانی، پرسشنامه بازاریابی سبز و پرسشنامه جذب مشتری استفاده شد. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان فروشگاه رفاه بود که تعداد آنها نا مشخص بود و به همین دلیل بر اساس فرمول نمونه گیری برای جوامع نا مشخص و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 470 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات با نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته های پژوهش نشان داد که امیخته بازار یابی سبز (قیمت سبز ، تبلیغ و ترویج سبز ، مکان سبز و محصول سبز ) بر عملکرد سازمانی و جذب مشتریان ارزی تاثیر مثبت و معنا دار دارد .بنابر نتایج ، جذب مشتری و کسب رضایت مشتریان به منظور ارتقای سطح عملکرد از الویت های سازمان و به خصوص فروشگاه هاست و تلاش های بکارگیری آمیخته بازایابی سبز ، نیز به عنوان یک راهبرد اساسی در همین جهت است .

کلید واژگان :

کلید واژه ها: تفکر بازاریابی سبز، قیمت سبز، تبلیغ سبز، مکان سبز، محصول سبز، عملکرد سازمانی و جذب مشتریان سبز.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک