چکیده :

مشتري عاملی کلیدي براي موفقیت سازمان ها و شرکت هاي مختلف تولیدي و خدماتی است. بدین جهت سازمان ها همواره در پی راه هایی براي جلب رضایت مشتري هستند تا بدین وسیله بتوانند رابطه اي بلند مدت با مشتریان برقرار کرده و در نهایت سودآوري خود را بهبود بخشند. کیفیت ادارك شده و ارزش ادراك شده دوپیش نیاز ضروري براي ایجاد رضایت در بین مشتري هستند. در این مقاله تاثیر کیفیت ادارك شده و ارزش ادارك شده بر رضایت مشتري که در نهایت منجر به افزایش خرید مجدد مشتریان خواهد شد در فروشگاه های زنجیره ای مورد بررسی قرار گرفته استجامعه آماری این پژوهش توصیفی- پیمایشی، 400 فروشگاه زنجیره ای در استان قزوین می باشد که 196 نمونه بصورت تصادفی ساده انتخاب شد . و داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد جمع آوری شد.. بررسی تاثیر این دو متغیر با استفاده از روش تحلیل مسیر انجام شد و نشان داد که دو عامل کیفیت ادارك شده و ارزش ادارك شده، تاثیر معنی داري بر رضایت مشتري در این فروشگاه داشته و رضایت مشتري نیز تاثیر مثبت و معنی داري بر افزایش تمایل مشتریان به خرید مجدد دارد.

کلید واژگان :

واژگان کلیدي: ارزش درك شده، کیفیت درك شده ، رضایتمندي مشتري و قصد خرید مجدد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک