چکیده :

با توجه به معضلات مربوط به محیط زيست نظیر گرم شدن زمین و آلودگي¬هاي زيست محیطي، يكي از مهمترين مقوله هايي که در بازاريابي عصر حاضر به سازمانها در دستیابي به مزيت رقابتي پايدار کمک مي¬کند، تأکید ويژه بر بازاريابي سبز است. بازاريابي سبز، امروزه يكي از مهمترين متغیرهاي ايجاد تصوير از شرکت در ذهن مصرف کنندگاني است که دوست¬دار محیط زيست هستند و باعث مي¬شود که شرکت از سهم بازار بیشتري برخوردار شده، در مقايسه با رقبا، رقابت پذيري بیشتري داشته باشد، مشتريان از اين شرکت رضايت بیشتري خواهند داشت که منجر به اعتماد مشتريان به شرکت و در نهايت وفاداري آنها خواهد شد. از اين رو هدف از تحقیق حاضر بررسي تاثیر بازاریابی سبز بر صنعت بانکداری است. تحقیق حاضر به شیوه کتابخانه ای و میدانی به انجام رسیده است. به منظور جمع آوری داده ها،پرسش نامه ای میان مدیران و معاونان شعب بانک تجارت توزیع گردید، یافته های مطالعات متعدد نشان می دهد که بازاریابی سبز و ابعاد آن تأثیر قابل توجهی بر بانکداری داشته است. در نتیجه بازاريابي سبز در صنعت بانکداری از طريق مشارکت به سمت توسعه پايدار و تشكیل يک تصوير زيست محیطي مناسب که خواسته¬هاي زيست محیطي و نیازهاي سبز مشتري را برآورده مي¬کند، ظهور يافته است.

کلید واژگان :

بازاریابی، بازاریابی سبز، صنعت بانکداری



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک