چکیده :

هدف اصلی پژوهش، بررسی اثربخشی راهکارهای انگیزشی، در یادگیری مفاهیم درس فارسی میباشد. این پژوهش از نوع اقدام پژوهی است که به صورت میدانی و روش تلفیقی بر روی دانش آموز پایه پنجم ابتدایی انجام گرفت. برای گردآوری اطلاعات در این پژوهش از مشاهده، چک لیست، مصاحبه، اسناد و مدارک و کتابخانهای، ابزارهای کمک آموزشی و اجرای نمایش های مربوط به درس که سبب رشد و خلاقیت دانش آموز برای ایجاد انگیزه به درس فارسی همچنین علاقمندی کودک به کارت بازی جهت تقویت واژگان )الفاظی و نوشتاری( بهره برده شد. با توجه به شواهد یک و شواهد دو نشان میدهد که در این پژوهش دانش آموز پس از پایان راهکارهای انجام شده که شامل مرتب کردن حروفهای نامرتب، کلمات بر روی کارتها، تمرین تقویت حافظه در نوشتن کلمات بر روی بادکنک، کارت بازی )لغت معنیها، مخالفها، هم خانوادهها( در جهت یادگیری حافظه بلند مدت، شرکت در کارگروهی و پژوهشی، جلوگیری از اتلاف وقت در منزل و همکاری مستمر والدین در اهداف آموزشی و پیگیری در انجام تکالیف و ... سبب ایجاد انگیزه و علاقمندی وافر به درس فارسی و پیشرفت ارزشیابی توصیفی در دانش آموز گردید.

کلید واژگان :

انگیزه، دانش آموز، مفاهیم فارسی، یادگیری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک