چکیده :

هدف پژوهش حاضر، مؤلفه¬های برنامه درسی تربیت اخلاقی مبتنی بر آموزه های ملا احمد نراقی است تا بتواند سهمی در افزایش دانش¬های بنیادین در این حوزه معرفتی داشته باشد. روش این پژوهش از نوع بنیادی- کاربردی و روش مطالعه توصیفی – تحلیلی از نوع (اسنادی) است. نتایج پژوهش بیانگر آن است در محتوای برنامه درسی تربیت اخلاقی ملا احمد نراقی ،مؤلفه های قابل استنباط و استخراجی بیان کرده است که می¬تواند مورد نظر سیاستگذاران و برنامه ریزان درسی قرار گرفته تا بتواند رشد اخلاقی فراگیران را تسهیل نماید از جمله اولویت اصلی برنامه¬های درسی بر تربیت انسان، پرورش بعد اخلاقی دانش¬آموزان، تأکید بر پرورش حافظه در برنامه های درسی، عمل¬گرایی بودن و تجربه محوری در برنامه های درسی، تأکید بر دروس ریاضیات در برنامه های درسی، تأکید بر نقد و نظر در برنامه های درسی و پرورش بعد دینی و معنوی دانش آموزان است .

کلید واژگان :

ملا احمد نراقی، تربیت اخلاقی، برنامه درسی، محتوای تربیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک