چکیده :

امروزه نمایندگی های خودرو با شناختی که از اهمیت حفظ مشتریان کسب کرده اند، در جست و جوی راهکارهایی مناسب برای حفظ آنها می باشند که یکی از عوامل مهم تاثیر گذار شناخت رفتار مصرف کننده می باشد. بر این اساس در اين پژوهش قصد بر اين است تا تأثير ارتباطات و رضایت مشتری بر رفتار مصرف کننده در نمایندگی های گروه خودرو سازی سایپا بررسي شود. جامعه آماري شامل کلیه نمایندگی های گروه خودرو سازی سایپا در استان اردبیل است. نمونه آمارینيز شامل مشتریان در نظر گرفته شد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برابر با 384 نفر بهدست آمد که برای اعتبار بخشیدن به نتایج تحقیق 400 نفر بر اساس روش نمونه‌گیریتصادفی ساده انتخاب شدند.به‌منظوراندازه‌گیری متغیرها از پرسشنامهاستاندارد استفاده شد. روايي پرسشنامهبه‌صورتتشخيصي، همگرا و واگرا و پايايي پرسشنامه نیز با ضريب آلفاي کرونباخ بررسي گرديد. آزمون مدل پژوهش بر اساس روش معادلات ساختاری و نرم‌افزار LISRELانجام گرفت.نتايج نشان داد که رضایت مشتری بر رفتار مصرف کننده تاثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین رابطه مثبت و معنادار ارتباطات بر رفتار مصرف کننده تایید شد.

کلید واژگان :

ارتباطات، رضایت مشتری، رفتار مصرف کننده، نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک