چکیده :

در دنياي امروز، با توليد انبوه کالاها و خدمات، روبرو هستيم. جلب نظرمشتري و تحت تاثير قرار دادن آن براي فروش بيشتر از مفاهيم مهم در برندينگ و تجارت تلقي مي شود. در اين فرآيند، تطبيق نشانه هاي رمزگذاري شده در تبليغات و معرفي کالا و خدمات که منجر به تقاضاي مستقيم مشتريان مي شود. در اين ميان استفاده از وجوه مشترک انساني و حس انساني جمعي در فروش کالا يا خدمات بسيار کار آمد است. . «آنتروپومورفيسم» يا به اصطلاح «انسان انگاري» فرآيندي تأثيرگذار در طراحي گرافيکي محصول يا خدمات است محصول است که با جلب توجه فرد و افزايش قوه شناخت و درگير ساختن احساس وي، و در واقع با حساسيت بخشي ويژگي هاي خاص انساني به جهت بخشي تصميم خريد مخاطب کمک مي کند. مسکات به عنوان شخصيتي جذاب به عنوان هويت تجاري سازمان ها و شرکت ها، نمودي از آنتروپومورفيسم است که در قالب انسان، حيوان يا اشيا و حتي پديده هاي طبيعي متولد مي شود و با رويکرد جاندار پنداري به عناصر اطراف در ذهن مخاطب ماندگار مي ماند. اين رويکرد که از جمله کهن الگوهاست و انسان از ابتداي پيدايش و حتي تولد خود با آن روبروست در اين نوشتار از نقطه نظر تبليغات و تاثير گذاري براي پيام رساني خدمات و کالاها در اين نوشتار مورد بررسي قرار گرفته است. و از همين نقطه نظر به نقش مسکات ها، و اهميت آن به عنوان يک نشانه تاثير گذار مي پردازيم مورد. اين پژوهش باروشي توصيفي، تحليلي، از طريق منابع اسنادي ومشاهده به بررسي شخصيت پردازي با نمودي مختص به آنتروپومورفيسم مي پردازد و سعي دارد درطي آن، طراحي مسکات را با نگاه مختص به آنتروپومورفيسم درطراحي گرافيک امروز ايران، به تصويري نمادين وپيام رسان ارتقاء دهد، اميد است که در اين فرآيند به افزايش و گسترش سطح سواد بصري و پرورش خلاقيت منتهي شود.

کلید واژگان :

شخصيت پردازي آنتروپومورفيسم انسان انگاري مسکات برند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک