چکیده :

برخی از دانشگاه ها، آموزش کارآفرینی را جهت ترقی علاقه دانشجویان دوره لیسانس برای تبدیل شدن به کارآفرینان آینده به کار بسته اند. در اینجا درباره دانشجویان دوره لیسانس تحقیق می شود تا عوامل تأثیر گذار بر اهداف کارآفرینی آن‌ها بررسی شوند. بر اساس ادبیات تحقیق، عوامل معتبر برای پیش بینی هدف کارآفرینی شناسایی شده اند. این عوامل برای تحقیق درباره دانشجویان تعدیل داده شده اند. پرسشنامه های مورد بررسی، در میان 4 دانشگاه آزاد اسلامی شهرهای چالوس، نوشهر، تنکابن و رامسر به کمک نمونه گیری مناسب توزیع شده است.464 پرسشنامه دریافت شده با استفاده از رگرسیون های چند متغیره تحلیل شده است. نتایج نشان می دهد که هدف کارآفرینی بوسیله نیاز برای انجام دادن، زمینه کسب و کار خانواده و هنجارهای درونی به جزء تمایل برای استقلال، پیش بینی شده است.

کلید واژگان :

نیاز برای انجام دادن، زمینه کسب و کار، کارآفرینی، دانشجویان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک